Ce și cum cumpărămHrana pe secțiuniÎn spatele etichetei

Clienții au învins! Producătorii români de sosuri alimentare renunță la conservanți și coloranți după ce consumatorii le-au ignorat produsele

Producătorii români de sosuri alimentare și-au adaptat rețetele în funcție de nevoile pieței și după ce au întâmpinat un val de reticență din partea consumatorilor au lasat-o mai moale cu utilizarea conservanților și a coloranților.

În ultimii doi ani, prioritatea producătorilor români a fost lansarea unor noi sortimente prin intermediul cărora companiile au ținut să evidențieze faptul că au scos de pe lista ingredientelor conservanții sau coloranții, faimoasele E-uri, care indiferent că sunt nocive sau pot fi tolerate de organismul uman pur și simplu nu dau bine pe etichetă.

Consumatorii au devenit pretențioși

„Fiind vorba despre produse alimentare, consumatorii sunt foarte atenți atunci când cumpără, se informează și țin cont de ingredientele utilizate, în așa fel încât să aleagă produse de calitate”, a declarat pentru MagazinulProgresiv.ro Oana Onosie, Brand Building Representative Dressings la Unilever.

Astfel, în portofoliul companiei, gama de muștar Knorr nu conține conservanți, iar la prepararea a 100 de grame de ketchup Hellmann’s sunt utilizate 150 de grame de roșii proaspete.

sosuri2
Muștarul și ketchup-ul de pe piață au început să fie mai „curate”

 

Orkla Foods și-a îmbogățit portofoliul Tomi cu variantele Tomi Light, singurul ketchup fără zahăr de pe piață, cu 50% mai puține calorii – și Tomi cel Viteaz, un ketchup special pentru copii, fără conservanți și cu 30% mai puțin zahăr decât varianta Tomi Dulce.

Producătorul ungar Univer are în portofoliu produse fără coloranți și fără conservanți adăugați. Nici gama de muștar Smak nu conține conservanți și, în plus, mizează pe un conținut ridicat de boabe de muștar.

„De la an la an, consumatorul, mai ales cel din mediul urban, a devenit mai atent la ceea ce cumpără”, a declarat pentru MagazinulProgresiv.ro Andreea Ilie, Director de Marketing la Ferma Honigberg, companie ce deține brandul Crenvurștilă, care comercializează o rețetă de muștar care include numai ingrediente naturale.

Vânzări crescute față de 2013

Segment de piață al sosurilor alimentare a înregistrat creșteri de 25% în 2014 față de 2013 când situația nu era atât de roz. Avansul vânzărilor de ketchup, muștar sau maioneză s-a diminuat în prima jumătate a acestui an.

foto: fodmapscafe.wordpress.com, thegreenhead.com