Afaceri mari și miciHrana pe secțiuniLegislațiePentru profesioniști

Restaurantele americane au început să renunțe la bacșișuri

Digital Image by Sean Locke Digital Planet Design www.digitalplanetdesign.com

Joe’s Crab Shack este primul lanț de restaurante din SUA care început să aplice oficial politica „no-tipping”. Anunțul, preluat de restaurantbusinessonline.com, a fost făcut într-un comunicat oficial către investitori, care anunța că noua măsură a început să fie pusă în aplicare încă din luna august, în toate cele 18 restaurante deținute de grup. Totodată, clienții au fost informați că nu se mai așteaptă nimeni ca ei să lase tradiționalul bacșiș.

În schimb, salariile chelnerilor vor fi mărite substanțial și vor porni de la un minim de 14 dolari/oră, suma urmând să crească în funcție de performanțele și experiența fiecăruia. Pentru a acoperi această creștere, prețurile vor fi mărite cu un procent între 12% și 15%, a explicat în comunicat Ray Blanchette, CEO al Ignite Restaurant Group.

Crab

Tot el a declarat că măsura vizează o consolidare a echipei. 14 dolari/oră înseamnă mult mai mult decât 2,13 dolari/oră, salariul mediu din lanțurile de restaurante concurente. În plus, chelnerii știu că, atunci când își schimbă locul de muncă, vor fi repartizați la început în schimburile mai puțin „productive”.

Totodată, acest sistem ar rezolva problema „vârfurilor de sarcină”. Chelnerii și chelnerițele ezită de obicei să-și ajute un coleg care are de servit la o masă mare, pentru că asta ar însemna împărțirea bacșișului. Noua politică ar veni în sprijinul sudării echipei și ar elimina una din problemele importante pentru Joe’s Crab Shack, care are multe astfel de mese, în toate cele 18 locații.

Blanchette a adăugat că măsura vine și în ajutorul clienților care lasă bacșișuri generoase. Ei vor plăti mai puțin pentru o masă, deoarece creșterea prețurilor este sub nivelul de 20%, în toate restaurantele grupului.

El a mai spus că testul se va derula, cel mai probabil, până la sfârșitul anului și că nu există în plan extinderea lui în celălalt lanț deținut de grup, Brick House sports-bar.

„Suntem lideri în domeniul nostru și știm că această experiență este una importantă”, se arată în comunicat. „De aceea vrem să fim destul de prudenți.”

Până acum, politica „no-tipping” a fost pusă în aplicare doar de câteva restaurante independente și de celebrități precum Danny Meyer și Tom Colicchio. Joe’s Crab Shack este primul lanț alimentar important care încearcă să facă trecerea la acest sistem.

 

Foto: joescrabshack.com, restaurantbusinessonline.com