Afaceri mari și miciDe la alții

Carrefour anunță că, până la sfârşitul anului 2017, brandul Billa va dispărea de pe piaţă

 

În decembrie anul trecut, grupul francez Carrefour a preluat reţeaua de 86 de supermarketuri Billa. Recent, marketingul Carrefour a anunțat că brandul Billa va mai fi prezent pe piaţa românească maximum un an, apoi va fi rebranduit, iar magazinele vor funcţiona sub sigla Market.

 „Magazinele vor opera sub sigla Carrefour, iar la interior supermarketurile vor păstra ce este mai bun din ambele branduri Carrefour şi Billa”,  declară Jean Baptiste Dernoncourt, directorul executiv al grupului francez în România pentru Ziarul Financiar.

Billa deţine în prezent 86 de magazine în 31 de judeţe şi în Bucureşti, cele mai multe fiind deschise în Braşov, Constanţa, Sibiu, Cluj, Bacău, Arad, dar şi în Bucureşti.

Până la finalul anului trecut, Billa a făcut parte din grupul german Rewe și au mizat pe spaţii mari, de până la 2000 de m.p, în centrul oraşelor mari. Cu timpul, odată cu aglomeraţia pieţei, s-au deschis şi magazine mai mici, de 500 m.p., iar apoi, datorită impactului neconvingător pe piața românească, Billa a fost preluat de către grupul francez Carrefour.

În ciuda aparenţelor, brandul Billa a rămas brandul cu cel mai mic impact în comerţul actual, în prezent pe piaţa supermarketurilor lupta fiind între Carrrefour Market, Mega Image şi Profi,  iar pentru că şansele erau mici să urce pe podiumul modern, a decis să iasă de pe piaţă.

În prezent, Carrefour are circa 190 de magazine în România, sub mai multe forme, supermarketuri, hipermarketuri, unităţi de proximitate, magazin online, dar şi un hibrid între discount şi cash&carry. Cifra de afaceri estimată în anul 2014 a fost de  circa 1,2 miliarde de euro.

Francezii nu sunt la prima achiziţie pe piaţa locală, dar după valoarea afacerii, aceasta pare a fi cea mai complexă. Tot grupul francez a preluat şi lanţul de magazine Artima, devenite mai apoi Carrefour Market, dar şi mai multe afaceri antreprenoriale româneşti de dimensiuni mici.

În această nouă organizaţie vor fi 14.700 de persoane, vor fi 14.700 noi locuri de muncă… Compania se va modifica, vor fi noi lucruri de făcut, noi oportunităţi, iar acest lucru înseamnă că avem nevoie de toate talentele și de toţi oamenii pe care îi putem avea”, a afirmat Jean-Baptiste Dernoncourt, director executiv al Carrefour România, pentru Ziarul Financiar.

Brandul Billa rămâne momentan pe piaţă până când tranzacţia primeşte acordul Consiliului Concurenţei, urmând ca apoi francezii să înceapă procesul de rebranding.

Text: Camelia Diaconu

Sursa: Ziarul Financiar