Carrefour schimbă regulile jocului. Cașcavalul fals este etichetat corespunzător în supermarketurile din rețea
Carrefour a schimbat regulile jocului. În rețeaua de supermarketuri, la raionul de brânzeturi, într-un colț, au fost îngrămădite mai multe „specialități”. Așa este vândut acum cașcavalul contrafăcut, despre care Super-Hrana.ro a relatat în urmă cu o lună de zile că se vinde cu denumire produsului original.
Exemplu de cașcaval contrafăcut vândut ca și când ar fi produsul autentic
Brânză topită și ulei vegetal vândută pe post de cașcaval
În urmă cu mai bine de o lună de zile, Super-Hrana.ro a relatat faptul că în marile supermarketuri din țară se vinde cașcaval care de fapt nu are nici o legătură cu cașcavalul, ci un fel de brânză topită combinată cu ulei vegetal dar care se numește tot… cașcaval!
Raionul de brânzeturi… reorganizat
De curând, de pe rafturile anumitor supermarketuri, cașcavalul contrafăcut a dispărut cu desăvârșire. Carrefour a schimbat regulile jocului și a reorganizat raionul de brânzeturi și produse lactate. Așa se face că într-un colț al raionului putem găsi „Specialitate cremoasă”, „Topping pentru pizza” sau „Specialitate vegetală pe bază de grăsimi și uleiuri vegetale – mai exact fostul cașcaval de post.
Carrefour vinde, sub brand propriu, „Topping de pizza” pe bază de ulei vegetal și proteine din lapte
Cașcavalul autentic, caș opărit și maturat
În realitate, cașcavalul veritabil este făcut prin opărirea cașului, fiind realizat doar din lapte de vacă sau oaie. Se adaugă cheag și este ținut în condiții speciale pentru maturare. În tot acest timp, o serie de enzime, din cheag, acționează și astfel se obține gustul și textura. Dacă perioada de maturare este mai lungă, cu atât respectivele enzime reușesc să definească un produs mai bun și mai gustos.
La raft și-a făcut apariția și alt produs care seamănă cu brânza, dar în realitate este „Specialitate cremoasă”, din lapte de vacă și grăsimi vegetale
După ce Super-Hrana.ro a reclamat apariția produselor false la raft și, mai ales, după ce problema a fost reclamată de profesioniști în Parlament, se pare că instituții, precum Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Autoritatea pentru protecția consumatorului sau Ministerul Agriculturii ar fi demarat o serie de controale pentru a determina acuratețea informațiilor prezentate de anumiți producători e etichete.
Încă nu am aflat dacă modificările din supermarketuri se datorează acestor controale sau datorită semnalelor de alarmă trase de profesioniști și mass-media, și mai mai ales încă nu știm de ce supermarketurile au acceptat să vândă altceva decât ceea ce este înscris pe etichetele produselor atât de mult timp.
Comentariile sunt închise.