Afaceri mari și miciAutenticCa la bunica

Astăzi e DEZLEGARE LA PEȘTE! Alegeți produsele Victoriţa Pescăriţa, tradiționale și 100% naturale

Marian Cuzdrioreanu sau Don Mariano, aşa cum este cunoscut între prieteni, este producătorul român care a atestat tradiţional numeroase preparate din peşte, dar şi preşedintele Ro-Fish. Brandul Victoriţa Pescăriţa este cunoscut datorită lui Don Mariano şi oferă o varietate de produse din peşte. SUPER-HRANA.RO a stat de vorbă cu producătorul român pentru a afla care este povestea care se află în spatele brandului şi de ce ar trebui să consumăm produsele tradiţionale româneşti.

Despre produsele Victoriţa

“Victoriţa este mama mea, este fată de morar, au fost o familie de morari înstăriţi care aveau heleştee de peşte, dar aveau şi rude din zona Galaţi, Brăila care aduceau şi alte tipuri de peşte. Toate reţetele sunt ale mamei mele, iar eu din dragoste pentru familia mea, le-am atestat şi le pun la dispoziţia consumatorilor.

Aceste produse sunt 100% naturale, asta înseamnă că nu utilizăm decât materie primă naturală fără niciun fel de conservanţi. Totul se face natural prin fierbere, sterilizare şi iar fierbere a borcanelor, respectiv prin sare şi lămâie pentru salata de icre, iar zacusca este făcută cu ulei, legume şi peşte.  De exemplu, zacusca de legume cu peşte este un preparat nu foarte des întâlnit, dar pentru a încuraja consumatorii, am să spun şi reţeta. Faceţi zacusca, coaceţi legumele, după care separat fierbeţi cu condimente peştele, îl dezosaţi, îl depielaţi după care îl gemănaţi şi îl băgaţi la cuptor. Este un produs foarte bun atunci când este dezlegare la peşte, sunt legume şi peşte.

Avem o gamă diversificată de produse. În zona de marinare avem fileu de scriumbie marinată, scrumbia o iau întotdeauna din zona Deltei Dunării şi Tulcea. Noi nu facem cantităţi prea mari, noi cumpărăm în perioadele de pescuit suficient peşte pe care să îl împărţim în aşa fel încât să ne ajungă pe toată perioada anului.  Una dintre metodele de conservare este marinarea, este o presărare iar apoi o fierbere a marinatei respective, o combinaţie de oţet, apă şi condimente, după care răcită. Avem şi icre de ştiucă, sau de crap.

Copiii mei au preluat ştafeta de la bunica lor, prin mine, şi au creeat un restaurant şi două terase cu un concept unic, Cherhanaua Vicoriţa Pescăriţa, dar ca target este diversitatea. Acolo avem peste 100 de produse diferite, numai peşte şi fructe de mare, avem atât peştii pe care îi găsim în România, borş de peşte, fructe de mare precum midii şi rapane de la Marea Neagră, dar avem şi zona mediteraneeană cu calamar, creveţi ori caracatiţă.

Mă ocup deun sfert de veac de treaba asta, sunt un pasionat desăvârşit al domeniului şi îmi doresc să împărtăşesc experienţa mea tuturor românilor, afirm cu tărie că peştele şi fructele de mare sunt cea mai sănătoasă carne pentru consum”, declară Don Mariano pentru SUPER-HRANA.RO.

Ştiu românii să aprecieze acest tip de produse?

“Pe primul loc în viaţa lui, românul pune mâncarea. În momentul în care mănânci un preparat care are în compoziţie 30% peşte, faţă de alt preparat care are în compoziţie 5% peşte, este foarte greu de crezut că oamenii vor prefera să consume un produs cu mai puţin gust. Diferenţa de preţ a produselor noastre, faţă de cele din supermarket-uri este cam de 30%, dar pentru acest procent se merită să mănânci ceva sănătos, spre deosebire de cele industriale care au foarte mulţi conservanţi şi se păstrează luni, poate chiar ani întregi. Acestea sunt produse pe care le puteţi consuma în termen de 14 zile din momentul producerii, de asta şi cantităţile sunt mici”, menționează omul de afaceri.

Ce viitor are industria peştelui în România?

“Consumul de peşte are viitor în România pentru că noi, românii, redescoperim. În România, în Marea Neagră, găsiţi fructe de mare precum midii şi rapane. România are peşte de peste 2000 de ani, cei mai fabuloşi sturioni erau în zona Deltei Dunării la vărsarea Dunării în Mare. Ţara noastră a fost cel mai mare acvacultor al Europei între cele două războaie mondiale.

Lucrurile sunt foarte simple, tot ceea ce este puţin, este valoros, iar din păcate, România are doar 18% din necesarul de peşte, tocmai din acest motiv trebuie să îl preţuim. Am putea avea mai mult, există un program de dezvoltare al domeniului pescăresc care se armonizează cu politica comună de pescuit şi de acvacultură al Uniunii Europene.

Susţin supermarket-urile producătorii românii în acest domeniu?

Structurile organizatorile ale retailului au invocat faptul că noi, producătorii români, nu facem faţă. Eu îi rog pe cei din retailul modern să aibă încredere în producătorii români, ei să se integreze şi să se adapteze pe specificul nostru românesc, va deveni mult mai rentabil şi mai profitabil în buzunarul lor, vor avea de câştigat.

Ce planuri de viitor are brandul Victoriţa Pescăriţa?

Obiective avem, în primul rând vom începe cu participarea la manifestări comerciale, tradiţionale, sub formă de târguri de reprezentare care să fie nu numai în România, ci şi internaţional. Deja am vorbit cu cei de Ministerul Agriculturii de la departamentul de produse tradiţionale, ne dorim pentru anul viitor să începem un proiect în ceea ce priveşte prezentarea în diferite forme expoziţionale, târguri sau festivaluri, în zonele cu români în Diaspora, cum ar fi Italia, Spania, Germania, Anglia.

Cum este piaţa pe această zonă?

Nu au mulţi oameni curajul necesar să facă astfel de lcururi, iar consumatorii sunt cunoscători, tocmai de aceea, mulţi se rezumă la materiile prime care se găsesc în România.

Este zona online o soluţie bună de promovare?

Categoric. Online-ul este o comunicare foarte uşoară cu publicul, este prezentul şi viitorul, din punctul meu de vedere.  Prin online ai o legătură uşoară şi rapidă cu publicul, iar noi asta ne dorim, să oferim informaţii preţioase consumatorilor noştri”, închide intervenția patronul business-ului Victorița Pescărița.

Text: Camelia Diaconu