Cum arată consumatorul de legume conservate. Mazărea, fasolea şi porumbul – în topul preferințelor românilor
D’aucy, parte a grupului francez cu acelaşi nume şi unul dintre principalii jucători pe piaţa locală şi internaţională de legume conservate, anunţă lansarea a două noi game – Al Vapore-Vapeur şi Gama pentru Salate. Cele 14 produse lansate pe rafturile magazinelor din România răspund celor mai actuale cerinţe ale consumatorilor români care îşi doresc alimente sănătoase şi, în acelaşi timp, uşor de preparat.
„Urmând evoluția pieței, venim cu noi produse pentru noi categorii de cerințe, gusturi şi obiceiuri. Astfel, gama Al Vapore-Vapeur se diferenţiază de alte produse existente pe piaţă prin procesul de producţie, în timp ce Gama pentru Salate, ambalată tot la conservă, cuprinde produse speciale pentru salate, fiind livrată în cantităţi mici, exact cât este nevoie, fie ca ingredient, fie pentru mixuri”, a declarat Crina Zdravcu, Director Comercial al d’aucy România.
Noua gamă Al Vapore-Vapeur cuprinde 10 produse – amestec mexican (425 ml şi 212 ml), năut (425 ml), linte (425 ml), porumb dulce (212 ml – 425 ml), porumb Gold (212 ml – 425 ml), mazăre verde (212 ml) şi sfeclă roşie cuburi (425 ml). În ceea ce priveşte Gama pentru Salate, aceasta cuprinde atât 4 produse Al Vapore-Vapeur ambalate în cantităţi mici, cât şi alte 4 produse. Astfel, Gama pentru Salate este formată din porumb dulce, porumb Gold, morcovi baby, mazăre verde, amestec mexican, fasole roşie, amestec porumb cu fasole roşie şi sfeclă roşie cuburi.
„Produsele nou lansate, cât şi cele deja existente în gamă, răspund nevoilor actuale ale consumatorilor – de dozaj, rapiditatea în pregătirea unui fel de mâncare, alimentaţie sănătoasă şi mai ales de timp. Fiind gata de consum şi fără aditivi, legumele conservate sunt perfect adaptate stilului de viaţă actual – lipsa timpului, dorinţa de a mânca sănătos şi fără prea mult efort. Cu toate că încă majoritatea românilor gătesc în cantităţi mari, pentru întreaga săptămână, aceștia se adaptează tendinţei europene şi încep să pregătească mese rapide, în cantităţi de 2-3 porţii”, a mai spus Crina Zdravcu.
Noile produse d’aucy vor fi prezente, ca şi întreaga gamă, pe rafturile magazinelor de tip hiper şi supermarket, cât şi cash&carry.
Cum arată consumatorul de legume conservate de calitate medie şi premium
În ceea ce priveşte clientul de legume conservate, din categoriile medium şi premium, reprezentanta companiei a subliniat că profilul acestuia este schiţat de următoarele trăsături: nivel mediu de educaţie, venit mediu, vârstă cuprinsă între 25 şi 50 de ani, ritm cotidian alert. În ceea ce priveşe preocupările – stilul de viaţă sănătos, nevoia de timp liber şi pasiunea pentru anumite hobby-uri sunt relevante, acestea fiind unele din motivele pentru care apelează la astfel de produse.
„În medie, un român cumpără, fiscalizat, legume conservate, de calitate medium şi premium, într-o cantitate de cca. 2,2 kg anual. Treptat însă, cantităţile cumpărate sunt tot mai mari şi, în acelaşi timp, şi bugetul alocat este în creştere datorită trecerii de la produsele entry-level către cele de calitate superioară, lucru de altfel firesc în contextul în care clienţii sunt tot mai conştienţi de importanţa unei nutriţii sănătoase, iar exigenţele sunt tot mai mari ”, a afirmat Crina Zdravcu.
Raportat la cum aleg clienţii legumele conservate, reprezentanta d’aucy România este de părere că principalele criterii de selecţie sunt calitatea (percepţia calităţii), preţul, brandul şi nu în ultimul rând promoţiile şi semnalizarea la raft. În consecinţă, în cca. 75% din cazuri, decizia de achiziţie se ia pe loc, direct în magazin.
Mazărea, fasolea şi porumbul – în topul legumelor conservate cumpărate de români
„Obiceiurile culinare, deşi se adaptează celor europene tot mai mult, încă sunt unele puternic tradiţionale. Astfel, mazărea, fasolea verde, cea boabe şi porumbul sunt în topul celor mai cumpărate legume conservate”, a subliniat Directorul Comercial al d’aucy România.
Un alt produs care este tot mai apreciat de către români este spanacul, un aliment care este consumat, la nivel european, mai ales în România şi Franţa.
„Dacă ne uităm la produsele pe care le cumpără românii din sortimentaţia de legume conservate, vedem foarte clar atât ancorarea în tradiţie, cât şi cea de adoptare a noilor tendinţe alimentare, europene”, a mai zis reprezentanta companiei.
Afaceri de 3,5 milioane de euro în 2016
În ceea ce priveşte business-ul d’aucy România, Crina Zdravcu a subliniat că afacerile companiei se află pe un trend pozitiv în ultimii ani. Astfel pentru 2016, compania mizează pe afaceri de 3,5 milioane euro, în creştere cu cca. 6% faţă de 2015 când a raportat afaceri de 3,3 milioane de euro. În acest moment, compania comercializează pe plan local atât produse sub brandul d’aucy, cât şi sub brandul Globus. În plus, o altă linie de business este cea de private label, care reprezintă cca. 20% din afacerile totale anuale.
„În acest moment, distribuţia directă către reţelele mari de super şi hipermarketuri, cât şi cash&carry, reprezintă 57% din business-ul companiei, în timp ce 32% din afaceri sunt realizate prin vânzări către distribuitori. De asemenea, observăm o creştere constantă a prezenţei şi pe segmenul HoReCa, ce reprezintă în acest moment cca 11% din business-ul d’aucy România”, a declarat Crina Zdravcu.
În acest moment, compania comercializează pe piaţa locală 42 de produse sub brandul d’aucy, incluzând gama de produse BIO şi gama dedicată copiilor – d’aucy kids, dar şi alte 29 sub brandul Globus. Acestea sunt distribuite direct în peste 850 locaţii din marile reţele de retail modern precum Carrefour, Auchan, Cora etc., însă, prin intermediul distribuitorilor, sunt prezente şi în alte tipuri de magazine.