Afaceri mari și miciBani din mâncare

Dorin Cojocaru, APRIL: Unii producători pun căcăreze de oaie în lapte, pentru a înşela consumatorii!

Foto: flickr.com/Elise de Korte

Așa cum deja am scris pe Food&Retail.AGROINTEL.RO, în această perioadă a anunlui, brânza proaspătă de oaie sau de capră este o păcăleală. Animalele sunt gestante și nu au intrat încă la muls. Totuși, consumatorii români sunt păcăliți cu ajutorul mirosului, avertizează președintele APRIL, Dorin Cojocaru, care dezvăluie o practică menită să convingă clienții.

Unii mici producători şi unele centre de colectare pun căcăreze de oaie în lapte pentru a-i da mirosul specific şi a înşela consumatorii, a declarat Dorin Cojocaru, preşedintele Patronatului Laptelui din România, într-o conferinţă de profil.

“Trebuie să precizez, pentru consumatori, ca să nu fie înşelaţi, că oile şi caprele au lactaţie abia în primăvară. Astfel că nu ar trebui să existe pe piaţă lapte şi brânză proaspătă de oaie şi capră”, a spus Cojocaru, potrivit Agerpres.

Cu toate acestea, pieţele sunt pline de telemea proaspătă de oaie şi capră, care, deşi poate avea mirosul specific, nu are cum să fie produsă din lapte de la aceste animale, a avertizat el.

“Consumatorii să aibă grijă la miros, pentru că mirosul de lapte de oaie şi capră este unul fin, aparte, nu de bălegar sau de grajd. Am văzut în practica mea că sunt unii mici producători sau centre de colectare a laptelui care aruncă căcăreze de oaie în lapte ca să-i dea miros de oaie”, a susţinut reprezentantul patronatului.

El a adăugat că, în hipermarketuri şi în comerţul civilizat, această practică nu este posibilă, pentru că toată marfa este controlată de producători, comercianţi, ANPC şi direcţiile sanitar-veterinare, astfel încât să nu fie pusă în pericol sănătatea consumatorilor.