Marii retaileri au deschis 170 de magazine noi în primele 6 luni ale acestui an
Un bilanț al comerțului modern din prima jumătate a anului 2021 arată că 170 de magazine au fost deschise dintr-un total de 400 planificate la nivelul întregului an. Doar două reţele din zece nu au deschis unităţi proprii, este vorba de jucătorii cash & carry, potrivit zf.ro.
În primele şase luni din 2021 lanţurile internaţionale au deschis 170 de magazine din cele aproximativ 400 planificate, iar unele reţele accelerează dezvoltarea în S2 (Semetrul 2) pentru a-şi îndeplini ţinta.
Investiţiile totale ale celor zece jucători din comerţul modern local merg spre 1 miliard de euro în 2021, conform estimărilor zf.ro. Este vorba de bani folosiţi în special pentru deschideri, remodelări, achiziţii de terenuri şi dezvoltări logistice.
Opt dintre cei 10 comercianţi străini au deschis magazine în 2021, singurele excepţii fiind cele două reţele de tip cash & carry – Metro şi Selgros. Au existat şi trei retaileri care au închis din unităţi, e vorba de Cora – un hipermarket la Drobeta-Turnu Severin, de Profi – opt magazine – şi de Carrefour, demonstrând astfel că dezvoltarea este cea mai importantă direcţie pentru investiţii. Grupul francez şi-a restructurat reţeaua din România în S1 şi mai are 353 de magazine, cu 16 mai puţine decât la finalul lui 2020.
Cea mai mare scădere este înregistrată pe formatul de proximitate, unde numărul de magazine a scăzut cu 12, iar o explicaţie poate fi faptul că cel mai mare francizat al francezilor a vândut zece magazine către Profi, însă nu există date privind închiderile Mega Image.
Universul de comerţ modern a depăşit pragul de 3.600 de magazine în România, e vorba de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash&carry, discount şi proximitate.