Produs românesc, promovat în Emiratele Arabe și Vietnam cu fonduri europene în valoare de 775.000 euro
Un produs autentic românesc va fi promovat în Japonia, America, Emiratele Arabe, Vietnam și Brazilia. În cel de-al 28-lea an de la înființarea companiei, Sonimpex Toploveni anunță că începe promovarea Magiunului de Prune Topoloveni în Emiratele Arabe și Vietnam cu fonduri europene în valoare de 775.000 euro. Ca membri ai Patronatului Romconserv, compania va participa la târguri și expoziții în Japonia, America și Brazilia.
”Pe parcursul celor 28 de ani am reușit să fim un exemplu pozitiv pentru producătorii români onești și de anduranță față de nedreptățile cu care ne confruntăm. Suntem printre primele societăți cu capital 100% românesc căreia i s-a acordat Titlul de Furnizor al Casei Regale a României. La nivel național suntem premiați de bănci, mass-media, primăria Topoloveni, județul Argeș”, arată un comunicat al companiei remis către Agrointeligența-AGROINTEL.RO.
Aceeași sursă mai arată că și alte realizări ale companiei românești. ”Ne mândrim cu faptul că la nivel european am deschis drumul la Institutul Internațional de Gust și Calitate de la Bruxelles, ca firmă 100 % românească, unde am primit 2 Stele Michelin – din maxim 3-la Monde Selection, tot din Bruxelles, unde am fost medaliați cu bronz și argint pentru Dulceața fără zahăr adăugat sau aditivi, dulceață obținută conform unui brevet internațional de invenție. Faptul că în fabrica noastră nu folosim zahăr adăugat sau aditivi, în niciun produs, ne clasifică în topul celor mai bune unități de producție din industria alimentară. Am reușit astfel să avem ca scop suprem sănătatea consumatorilor. Datorită acestor realizări pe plan național și internațional, MADR ne-a înregistrat la OSIM cu numărul 1 în Registrul Național al denumirilor de origine protejată, ca produs tradițional – Magiun prune Topoloveni – încă din 2009. Înregistrarea a fost prima etapă pentru recunoașterea la nivelul Uniunii Europene prin sistemul de calitate european al indicațiilor geografice, ca Indicaţie Geografică Protejată, din 7 aprilie 2011”, se mai arată în comunicat.
Timp de 5 ani compania a fost singura din industria alimentară cu o recunoaștere europeană în sistemul de calitate, între cei 1500 producători europeni. Prin recunoașterea europeană a accesat fonduri europene pentru promovarea tradiționalului, unicului și autenticului Magiun de prune Topoloveni în Norvegia, Elveția, Rusia, America, Emiratele Arabe Unite, iar acum în Vietnam și din nou UAE.
”Am fost plăcut surprinși de faptul că am fost protejați cu Indicaţia Geografică Protejată, în Canada și Japonia de Comisia Europeană. Recunoașterea eforturilor noastre pentru a obține protecție, atât pentru produs cât și pentru toponimul Topoloveni, au condus la realizarea unui film de 30 de secunde, video care a obținut 2.7 milioane vizualizări la nivelul Uniunii Europene. Magiunul de prune Topoloveni a reprezentat un cadou prețios oferit de Președinția României, Guvernul României, Senat sau Parlament. Aceste Instituții l-au recunoscut ca Brand al României. Ar fi fost foarte bine să ni se asigure protecția la nivelul instituțiilor naționale acreditate în acest sens”, conchide sursa citată.