Retailerul Auchan avertizează asupra efectelor economice ale noului coronavirus
Retailerul francez Auchan a anunţat vineri că se bucură de primele beneficii ale planului său de redresare, care a dus la majorarea profitabilităţii în 2019, dar a avertizat asupra efectelor epidemiei de coronavirus (Covid-19), transmite Reuters.
Aproximativ 27% din veniturile Auchan sunt obţinute în Asia, iar în China operează prin intermediul grupului Sun Art Retail, care este deja afectat de concurenţa strânsă de pe piaţa chineză.
”Evoluţia rezultatelor noastre depinde de consecinţele epidemiei asupra economiei chineze şi asupra rezultatelor Sun Art, dar este prea devreme să evaluăm impactul”, se arată într-un comunicat al retailerului francez.
Auchan Retail, divizia de retail a grupului Auchan, a raportat o creştere cu 14% a profitului înainte de taxe şi dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) la 1,831 miliarde de euro în 2019. În schimb, veniturile au scăzut cu 1,4% anul trecut, la 45,8 miliarde de euro, din cauza dificultăţilor din Franţa şi Rusia.
”Aceste rezultate anuale confirmă creşterea din primul semestru din 2019 şi arată că măsurile implementate de echipele Auchan Retail duc la redresarea companiei”, a afirmat preşedintele Auchan Retail, Edgard Bonte.
Pe piaţa internă, Auchan Retail se confruntă cu concurenţa din partea retailerilor Carrefour şi Leclerc, dar şi a grupului american Amazon.
Pentru a-şi îmbunătăţi rezultatele, Auchan îşi reduce costurile, vinde sau închide magazine neprofitabile din Franţa, Rusia, Spania, China, Ucraina şi Polonia. Anul trecut, a ieşit de pe pieţele unde înregistra pierderi – Italia şi Vietnam.
Auchan, ca şi rivalul francez Carrefour, a avut de suferit în ultimii ani din cauza dependenţei sale de formatul hipermarketurilor, într-o perioadă în care clienţii aleg să facă mai mult cumpărături online şi din apropierea casei.
Rivala Carrefour este deja în mijlocul unui plan pe cinci ani ce vizează reducerea costurilor şi a numărului de locuri de muncă, majorarea investiţiilor în e-commerce, în ideea de a stimula profitul şi veniturile pentru a putea concura cu distribuitorul online Amazon.
În august 2019, Auchan Retail a anunţat că vrea să ajungă la o marjă a profitului operaţional de 6% până în 2022 şi pentru îndeplinirea obiectivului va încerca să facă economii suplimentare de 1,1 miliarde de euro.