Un coniac franțuzesc a cărui valoare e cât un salariu mediu în România
Coniacul este una dintre cele mai fine și apreciate băuturi alcoolice. Napoleon inclusese în regimul alimentar al soldaților săi o rație zdravănă, ajungând până la urmă ca unul dintre cele mai cunoscute branduri să-i poarte numele pe etichetă. De departe, însă, pentru cunoscători una dintre cele mai renumite mărci este Hine, o sticlă din ediția aniversară a licorii ajungând să coste 60.000 de lei. Altă etichetă de lux, dar mai „accesibilă” ca preț, poate fi cumpărată totuși cu aproape 1600 de lei în cadrul evenimentului Expo Drink&Wine, desfășurat până astăzi la Romexpo în București.
Pentru cunoscători, coniacul Hine este unul dintre cele mai apreciate branduri. E produs de mai bine de două secole, în Franța, mai exact în localitatea Jarnac din apropiere de Cognac. În România este importat de compania Infinity Drinks, care oferă o gamă complexă de sortimente de coniac și armagnac.
Adus în România direct de la producătorul francez
„Noi negociem direct cu producătorul, nu cu intermediarii. Așa că oferim cunoscătorilor produsul original, garantat, într-o gamă largă, la prețuri avantajoase”, a explicat pentru Super-Hrana.ro Cezar Filip, manager al Infinity Drinks.
Bineînțeles că prețurile pot părea halucinante pentru un profan, însă pentru cineva care dorește să își alinte papilele gustative cu o băutură fină, acestea nu au neapărat relevanță.
„În cadrul Expo Drink&Wine, avem o ofertă de la Braastad Extra la 1592 de lei. Totuși, în magazinul nostru din Floreasca ne mândrim cu Hine Talent, ediția aniversară a producătorului. Este vorba de o sticlă gravată cu aur și realizată din sticla Baccarat. Prețul este de aproximativ 60.000 lei. Cu toate acestea, să știți că există și exemplare mai scumpe”, a mai explicat Cezar Filip.
Explicația pentru prețul cerut nu a întârziat, bineînțeles, să apară. „Valoarea și implicit prețul sunt date de vechimea coniacului cât și de valoarea brandului. Hine Talent este o ediție aniversară și marchează 250 de ani de existență ai companiei din Franța”, a spus Cezar Filip.
ThomasHine&Co este unul dintre producătorii de top de coaniac din Franța, brandul aparținând companiei EDV SAS.
În România, produsele similare se numesc “vinars”
Coniacul este o băutură alcoolică tare, obținută prin distilarea vinului obtinut din anumite soiuri locale de struguri, urmata de o maturarea a produsului în butoaie de stejar. Denumirea de “cognac” o poate purta numai produsul obtinut in regiunea viticolă cu același nume din Franța. Acest distilat învechit din vin este cunoscut în România sub numele de “vinars”.
Expo Drink&Wine are loc până astăzi, la ora 16:00, în cadrul Indagra 2015, la Romexpo București. Intrarea la târg costă 10 lei.