Vânzarea de vin pe Internet ia viteză
Conform ultimelor rezultate publicate de Barometrul SOWINE/SSI 2015, 30% dintre francezi au cumpărat deja, măcar o dată, vin de pe Internet. Stimulată de diversitatea ofertei, vânzarea de vin online ia amploare.
30% dintre francezi au cumpărat deja vin de pe Internet în 2015, faţă de doar 24% în 2014. Rezultatele barometrului SOWINE/SSI 2015, realizat pentru al 6-lea an consecutiv, pe un eşantion de 1111 persoane reprezentative pentru populaţia franceză, o dovedesc din plin. Activitatea de e-commerce cu vin se democratizează, odată cu înmulţirea modelelor de business de vânzare de vin online şi odată cu utilizarea masivă a dispozitivelor mobile. Cum poate fi explicată o asemenea creştere a pieţei online de vin? Ce legături virtuale încep să se ţeasă între consumatori şi vin? Iată, în continuare, o analiză făcută de Sylvain Dadé, director asociat al Agenţiei SOWINE.
De ce a crescut în asemenea măsură vânzarea de vin pe Internet?
Sylvain Dadé: Internetul face parte integrantă din viaţa oamenilor. Site-urile de vânzări online au ajuns un lucru foarte obişnuit. Mult timp, vinul a făcut excepţie de la regulă, dar în prezent el revine în tendinţa generală, ba chiar încearcă să recupereze timpul pierdut. Activitatea de e-commerce a ajuns deja la maturitate, iar consumatorii au ajuns să se simtă mult mai siguri vizavi de cumpărăturile făcute pe Internet, fenomen amplificat de reţelele sociale, de legătură cu gastronomia şi de multitudinea promoţiilor din piaţa de vin.
Care sunt principalele canale de vânzare a vinului pe net?
Sylvain Dadé: Site-urile marilor magazine îşi confirmă succesul şi vin ca o prelungire firească a unei relaţii deja stabilite cu consumatorul. La fel stau lucrurile şi cu site-urile producătorilor, primul canal de vânzare online a vinului. Ca o surpriză, site-urile de vânzare cu abonament au un succes din ce în ce mai mare. Acest model aplicat la vin răspunde dorinţei consumatorilor de a se lăsa surprinşi şi ghidaţi.
Recomandările: unul dintre motoarele succesului vânzării online?
Sylvain Dadé: Cu certitudine, deoarece consumatorul a ajuns să fie convins că cea mai bună alegere este alegerea informată. Internetul, cu toate cercurile sale de influenţă (reţele sociale, bloguri, site-uri, forumuri) furnizează un mănunchi de dovezi de calitate pentru consumator. În momentul în care acesta găseşte o recomandare care corespunde aşteptărilor sale, consumatorul de vin poate trece direct la actul de cumpărare.
Plăcerea de a cumpăra se mai regăseşte în vânzarea pe Internet?
Sylvain Dadé: Da, să primeşti vinul acasă face parte din micile plăceri (mult mai pragmatice, e drept) a amatorilor de vin. Şi Internetul poate să furnizeze, în acest sens, servicii excelente. Mai mult, cumpărăturile virtuale răspund şi unor nevoi materiale. Câţi francezi au oare o pivniţă unde să poată depozita vinul? Lipsa spaţiului de stocare pentru vin, mai ales în mediul urban, nu face decât să crească frecvenţa cumpărării vinului pe net, care ajunge, un ritual în sine.
Condiţiile de transport nu sunt o piedică pentru vânzarea pe web?
Sylvain Dadé: În ultimii ani, stocarea şi transportul vinului s-au ameliorat simţitor, la fel ca şi timpii de răspuns. Foarte sensibili la preţ, consumatorii sunt din ce în ce mai conştienţi de preţul transportului şi nu ezită să cumpere volume mai mari pentru a optimiza acest cost.
Care sunt resorturile care pot îmbunătăţi vânzările online?
Sylvain Dadé: Pentru ca fenomenul să-şi continue creşterea, producătorii de vin ar trebui, de exemplu, să-şi îmbunătăţească site-urile proprii, ceea ce ar aduce valoare adăugată produsului şi ar putea genera vânzări suplimentare. Activitatea de e-commerce ar trebui să se înscrie ca o prelungire firească o virtualizării vânzărilor directe din domeniul vinului. Chiar dacă 30% dintre francezi au cumpărat, măcar o dată, vin de pe internet, doar 6% o fac în mod regulat. Iată o diferenţă care mai rămâne de compensat.
SOWINE este o agenţie de consultanţă în marketing şi comunicare, specializată pe domeniul vinului, a şampaniei şi a băuturilor spirtoase. Pentru a descoperi toate rezultatele barometrului SOWINE/SSI 2015, accesaţi site-ul lor, începând cu data de 2 decembrie.
Sursa: Le Figaro Vin