STUDIU: 1 din 3 europeni caută soluții pentru a reduce cantitatea de carne consumată
Într-un studiu organizat de Unilever și Uniunea Vegetariană Europeană s-a demonstrat faptul că tot mai multe persoane organizează zile în care nu se consumă carne. Totuși, nu prea multe sunt inspirate atunci când vine vorba de prepararea unui meniu vegetarian gustos și caută soluții în acest sens.
O treime dintre europeni caută din ce în ce mai mult să reducă, prin alternative, cantitatea de carne pe care o mănâncă, integrând ”zilele fără carne” în cadrul dietei săptămânale. De asemenea, aceștia afirmă că au început să înlocuiască felurile de mâncare pe bază de carne pentru a varia opțiunile de masă pe care le au pe durata unei săptămâni.
Deși se poate observa un entuziasm din ce în ce mai crescut în ceea ce privește o dietă mai versatilă, sub conceptul ”flexitarian”, care presupune un echilibru între felurile de mâncare ce conțin carne și alternative care înlocuiesc carnea din farfurie, foarte multe persoane încă afirmă că rămân fără idei sau inspirație atunci când sunt nevoiți să gătească preparate vegetariene cu gust.
Unilever și Uniunea Vegetariană Europeană (EVU) stabilesc un parteneriat în premieră care își propune să ofere soluții simple și gustoase celor care vor să reducă cantitatea de carne din dietă
Pablo Perversi, Vice Președinte Unilever Foods Europe, afirmă: ”Deși poate nu vor să elimine complet carnea din dieta lor curentă, mulți europeni sunt interesați să reducă cantitatea de carne consumată, indiferent că aceste modificări au la bază motive legate de sănătate, de etică, că este vorba despre alegeri care țin de mediul înconjurător sau toate cele de mai sus. Unilever este prima mare companie FMCG care încheie un parteneriat cu Uniunea Vegetariană Europeană (EVU) și oferă consumatorilor săi ceea ce își doresc: transparența și siguranța unei game de produse vegetariene, cu ajutorul cărora să se poată bucura de un meniu bogat în feluri de mâncare gustoase și fără carne.”
Noul parteneriat cu Uniunea Vegetariană Europeană (EVU) presupune că, de acum, Unilever va oferi consumatorilor săi, la nivel european, produse vegetariene aliniate la același standard de calitate, indiferent de brand. Vor fi, de asemenea, multe schimbări importante în rândul produselor vegetariene/vegane ale companiei. Până la finalul lui 2017, aproximativ 500 de produse vor purta marca V-Label a Uniunii Vegetariene Europene.
O varietate mare de mărci din cadrul Unilever vor oferi consumatorilor experiențe in-store și hub-uri online de inspirație pentru rețete, ca un ajutor în gestionarea cantității de carne din dieta lor săptămânală, fără a fi nevoiți să reducă din calitatea și gustul mâncărilor gătite acasă.
Floris de Graad, purtătorul de cuvânt al Uniunii Vegetariene Europene, a afirmat: ”Acesta este un moment foarte important pentru Uniunea Vegetariană Europeană (EVU), deoarece este pentru prima dată când am reușit să încheiem un parteneriat cu o companie care intenționează să afișeze marca V-Label pe atât de multe produse proprii. Veștile sunt foarte bune pentru toți cei care își doresc să consume mai puțină carne. Acum tot ce trebuie să facă este să caute simbolul V-Label pe ambalajul produselor Unilever, pentru a putea avea încredere că ceea ce vor cumpăra respectă încadrarea strictă EVU în paleta de produse vegetariene.”
Parteneriatul cu Uniunea Vegetariană Europeană reprezintă cea mai recentă componentă a programului Sustainable Living Plan al Unilever, angajamentul companiei de a oferi produse de calitate, care să răspundă din ce în ce mai mult la nevoile consumatorilor, în timp ce reduce amprenta de mediu și crește impactul social pozitiv la nivel mondial. În România, Unilever este prezent cu urmatoarele branduri din domeniul alimentar: Delikat, Knorr, Hellmann’s, Rama, Becel, Delma, Bertolli, Lipton, Algida.
Citește și Robotul de bucătărie care face totul în locul tău
Text: Cătălina Buzdun-Rafailă