-AmbalajeIMPORTANTÎn spatele etichetei

Radu Timiș, la “Bucate și vin…din plin”: Eticheta curată ne-a adus o creștere de 20% a vânzărilor

Radu Timiș, fondatorul grupului Cris-Tim, a declarat în cadrul emisiunii “Bucate și vin…din plin”, cu Silviu Petcu și Cristian Grețcu că a înregistrat în această lună o creștere de 20% a vânzărilor comparativ cu luna februarie a anului trecut. Antreprenorul a spus că acest lucru se datorează conceptului de etichetă curată pe care l-a aplicat tututor produselor Cris-Tim.

“Nu este un concept pe care l-am inventat noi. În Occident de 6-7 ani a început acest trend spre mâncare sănătoasă și este clar un lucru: dacă lucrezi cu cât mai multă carne nu ai nevoie de conservanți. Când vrei să faci un lucru excepțional și îți dai seama că e un lucru bun îl faci din ce în ce mai bun, să vezi până unde poate să meargă. Am venit cu conceptul care tot așa e unic în Europa, în sensul că multe companii au aderat la acest concept și de Clean Label – de Etichetă Curată – și de procent de carne numai că fac două produse sau o gamă în schimb la noi toate produsele sunt Clean Label și pe toate scrie procentul de carne”, a declarat Radu Timiș.

Proprietarul Cris-Tim a exemplificat ce procente de carne există în produsele Cris-Tim în momentul de față: “Procentul de carne începând de la parizer sau crenvurști este de la 70% în sus, iar produsele crud-uscate au 130-135% carne, iar prin uscare ajung la cele 100% procent de carne. La un kilogram de produs finit, noi punem un kilogram și 350 de grame de carne. Prin procesul de uscare, care durează 30-40 de zile sau 70 se ajunge la acel kilogram. Norma spune că nu ai voie să ai sub 30% umiditate în produs”.

Consumatorii români au primit foarte bine acest concept de etichetă curată, lucru dovedit, în principal, de creșterea vânzărilor.

“Ideea este că deși mulți nu au avut încredere în ceea ce facem noi și în succesul nostru s-a demonstrat că ceea ce am gândit este într-adevăr un lucru fabulos, iar consumatorul a reacționat. În luna februarie, avem o creștere de 20% față de luna februarie a anului trecut, ținând cont că noi suntem ca nivel de preț peste piață dat fiind că noi lucrăm cu carne și nu condimente și cu alte cele. Consumatorul gustă, îi place, simte produsul și îl cumpără. Ca orice produs pe care îl cumperi și dacă nu-ți place a doua oară nu-l mai cumperi”, a mai spus fondatorul Cris-Tim.

Radu Timiș a mai declarat că încet-încet și alți producători din România încearcă să-i urmeze exemplul și să fabrice produse clean label: “Unele popoare înțeleg ceea ce se întâmplă, să se mănânce sănătos, unii dintre producători se implică în proiecte de genul ăsta, cum am fost noi antemergători aici pe direcția de produs curat și se pare că succesul este al acelora care fac lucruri bune. Sunt și alți producători în România care fac același lucru ca și mine, unii cu un produs-două, alții cu o gamă, dar nu cu toate produsele lor. Dacă or să vadă succesul pe care îl avem noi, o să se convingă și ei că asta este direcția”.

Cris-Tim a fost încă de la început și este în continuare o afacere de familie, în care sunt implicați toți membrii familiei, inclusiv cei patru băieți: “Vreau să spun că acum, după 25 de ani, abia suntem la încălzire. Acum începem noi să arătăm ce știm să facem că au venit și băieții. Un tandem de șase la rame este greu de bătut”, susține fondatorul Cris-Tim.

Radu Timiș a vorbit în emisunea Bucate și vin…din plin și despre începuturile afacerii sale.

“Eu și soția mea am început cu un chioșc în piața la Gorjului, în care vindeam la exterior pentru că 12 mp avea tot chioșcul și fiind hotărât să investesc am cumpărat o mașină, un dac de 3 tone, dar nu aveam ce să car la 3 tone la chioșcul ăsta mic și mai ales când mi-am dat seama că am pus apartamenntul soției gaj la bancă îmi ziceam când o să plătesc eu ăsta vreodată că era prea mare capacitatea. Și așa am ajuns să dau anunț la ziar că mă ofer să transport marfă. Și atunci am zis să vând mai mult ca să pot să conexez capacitatea mașinii cu chioșcul și așa am și făcut. Și iarna când erau minus 15 grade stăteau pe șase coloane la rând ca să cumpere marfă la noi. Atunci pe vremea aia, în 93-94, în piețe la un kilogram se dădea 600 de grame, atât de mult se fura, iar noi, nefiind de meserie, la un kilogram dădeam un kilogram și lumea era șocată. Și mai era un lucru – faptul că noi chiar vindeam marfă de calitate. Încercam să aducem ce era mai bun. Și aștia de la stat puneau atunci mai multă slănină, mai mult șoric, mai multă apă și deasta i-am zis soției mele la un moment dat: De ce să mai cumpărăm de la ei, și să mai dăm și șpagă ca să luăm marfă de la ei, nu mai bine le facem noi? Că și așa le facem mai bine ca ei. Și așa am luat un aprozar de 300 de mp și după 1 an de zile făceam 5 tone pe zi și la un moment dat un furnizor de-al nostru, un japonez, când a văzut că un producător atât de mic vinde atât de mult a venit și ne-a vizitat din Japonia, și când a văzut fabrica a spus: Noi nici după război nu puteam să facem într-un spațiu atât de mic ceea ce faceți dumneavostră”, a povestit proprietarul Cris-Tim.