Faci cumpărături online? Ce trebuie să știi ca să te păzești de COVID-19!
Cum în această perioadă cumpărăturile online sunt la mare căutare întrucât astfel nu suntem nevoiți să ieșim din casă și să ne expunem, trebuie să avem grijă și să fim foarte atenți la aspecte precum livrarea și transportul, mai ales în cazul alimentelor ușor alterabile, asta dacă nu vrem să ne trezim cu alimente stricate.
Printr-un comunicat de presă remis Agrointeligența FOOD&RETAIL, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) îi sfătuiește pe toți consumatorii să urmarească cu atenție sporită, atunci când cumpară produse alimentare prin comerțul on-line, cerințele privind comanda, livrarea și transportul, data expedierii alimentelor (în special pentru produsele alimentare ușor alterabile) precum și respectarea condițiilor prescrise de păstrare și consum ale acestora.
”Intensificarea comerțului online în această perioadă, cu alimente de toate tipurile, cum ar fi produse alimentare proaspete, refrigerate, congelate, preparate, uneori împreuna cu produse nealimentare, impune o atenție sporită a consumatorilor, fiind necesar ca acestia să verifice modul de prezentare al ambalajelor și produselor achiziționate precum și respectarea condițiilor de păstrare/depozitare specifice fiecărui tip de aliment”, se arată într-un comunicat ANSVSA.
Pentru atenționarea consumatorilor cu privire la aceste aspecte, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a postat pe site-ul instituției mai multe instrucțiuni care trebuie avute în vedere, de la efectuarea comenzilor on-line a produselor alimentare până la momentul primirii acestora.
Consumatorii pot sesiza nereguli din domeniul siguranţei alimentelor, apelând gratuit, din orice rețea de telefonie, numărul de telefon al Call Center-ului ANSVSA: 0800 826 787.