Petry, renumitul producător tradițional din Ținutul Secuiesc, a deschis un magazin în Capitală!
Primul magazin Petry deschis în București! Petry, cunoscutul producător de preparate tradiționale din carne din Ținutul Secuiesc a deschis primul magazin în Capitală, acesta devenind cel de-al 30-lea magazin al firmei din Târgu Mureș. Cu peste 35 de produse tradiționale, preparate numai din carne proaspătă de la animale din ferme din România, producătorul Petry a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare continuă, ajungând la o rețea de 30 de magazine deschise în 12 localități, printre care Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Miercurea-Ciuc și acum București.
Magazinul din București, cel de-al 30-lea din rețeaua de magazine Petry
În total, Petry are în acest moment deschise 30 de magazine, dintre care 10 se află numai în Târgu Mureș și 5 în Cluj-Napoca. A venit acum însă rândul consumatorilor bucureșteni să se delecteze cu produse tradiționale preparate de renumitul producător din Ținutul Secuiesc.
”Este primul magazin al nostru din București. Noi suntem din Târgu Mureș, aici avem majoritatea magazinelor, am deschis și în Cluj, în urmă cu 4-5 ani, și acum am ajuns și în Capitală. Noi suntem foarte bucuroși că am putut să deschidem acest magazin la București. Magazinul de fapt este deschis de un partener de-al nostru, e franciză, dar noi controlăm calitatea, serviciile, noi am instruit personalul, avem un control permanent de calitate pe magazin. Doar așa am putut deschide, ca franciză, pentru că ar fi fost foarte greu să fim acolo prezenți fără a cunoaște destul de bine piața, unde să găsim spațiul potrivit. Așa, în colaborare cu o firmă de distribuție de vinuri am deschis magazinul. De fapt, proprietarul firmei a fost cel care ne-a căutat pe noi, după ce s-a întâlnit cu produsele noastre, și ne-a întrebat dacă suntem interesați de o colaborare, iar din acel punct lucrurile au mers destul de repede. Magazinul este situat în Pipera, pe strada George Bacovia, numărul 1, lângă Mega Image”, a declarat telefonic Zsolt Varga-Pal Petry, unul dintre administratorii firmei Petry pentru Food&Retail.
Extinderea magazinelor Petry în țară nu se oprește însă aici. ”În viitor, ne-am gândit să ne extindem și la Brașov, că este în drum spre București, și pe termen lung s-ar putea și la Sibiu”, ne-a spus acesta.
Feedback bun din partea bucureștenilor
Reprezentatul firmei Petry ne-a spus că la nivelul Capitalei există o cerere foarte mare de produse de calitate și produse tradiționale, iar preparatele oferite de Petry se încadrează perfect pe această piață. Acesta ne-a dezvăluit că există deja un feedback bun din partea bucureștinilor vizavi de oferta magazinului nou deschis în Pipera.
”Eu cred că acesta este un pas foarte important pentru noi, se deschide o piață nouă pentru produsele noastre și cum am văzut din felul în care merge magazinul și din feedback-ul cumpărătorilor, la nivelul Capitalei este o cerere foarte mare pentru produse de calitate și produse tradiționale. Noi ca și companie reprezentăm această gamă de produs tradițional, de calitate înaltă, fără aditivi dăunători, cu produse clean label. Așa că zicem noi că este un pas foarte important pentru firma Petry că am ajuns în București și sperăm că vom mai deschide și alte magazine în Capitală, după acesta. Suntem deschiși la acest acest lucru pentru că vedem că în București consumatorul este foarte pretențios, îi place să cumpere produse speciale, de calitate și plătește prețul acestor produse, nu e ca în orașele mai mici, unde oamenii se uită mai atent la preț, la cât cheltuiesc pe mâncare și poate se orientează spre produse ieftine, nu ca la București, unde oamenii au și bani pentru a plăti prețul real al produselor”, a spus Zsolt Varga-Pal Petry.
Pe lângă mezeluri, magazinul din București are la vânzare și 1000 de sortimente de vin
Ceea ce îl deosebește pe magazinul din București de celelalte magazine din țară este tocmai faptul că oferă clienților o gamă mai largă de produse. Astfel, pe lângă renumitele mezeluri produse de Petry, cei care calcă pragul magazinului își pot alege și o sticlă de vin din cele 1000 de etichete disponibile la vânzare, brânzeturi și chiar ciocolată sau produse cu trufe.
”Este un magazin mai mare decât cele din Târgu Mureș și are de fapt două profile: magazinul de mezeluri și o gamă foarte largă de vinuri. Putem spune chiar că este un magazin de delicatese pentru că se regăsesc la vânzare vinuri, mezeluri, brânzeturi, paste, dar și ciocolată și produse cu trufe. Și în magazinele din Târgu Mureș avem câteva sortimente de vin, dar nu ca aici, unde avem nu mai puțin de 1000 de etichete. Proprietarul firmei care a făcut franciza a vrut să deschidă o locație specială cu vinuri și cu mezelurile noastre. Este vorba despre Lorand Szarvadi, fondatorul rețelei de magazine DOMO, care s-a retras din retail și a intrat pe piața restaurantelor, a hotelurilor și a distribuției de vinuri”, a spus administratorul companiei Petry.
Familia Petry , la cea de-a noua generație care se ocupă de afacerea cu preparate din carne
Tradiția în procesarea cărnii este veche de sute de ani în familia Petry. ”Firma Petry a fost fondată în 1879 de Sigmund Petry. Chiar și înainte de 1879, familia Petry se ocupa cu același lucru, erau măcelari și din tată în fiu s-a moștenit această meserie încă din anii 1700, dar abia în anii 1870 s-a început înregistrarea firmelor. Noi suntem acum cea de-a noua generație în acest domeniu al cărnii. Soția mea este din familia Petry, dar și socrul meu încă lucrează în firmă”, a povestit Zsolt Varga-Pal Petry.
Petry produce 35 de sortimente de preparate tradiționale
Compania Petry deține propriul abator, unde sunt sacrificate animalele, și propria fabrică de mezeluri, unde se prelucrează carnea și se transformă în 35 de preparate tradiționale. Printre cele mai renumite sunt șuncile crude uscate care stau la maturare și patru luni de zile.
”În Târgu Mureș avem abatorul, unde sacrificăm porcii și bovinele, dar și fabrica de mezeluri, unde prelucrăm carnea proaspătă și unde producem produsele noastre. Abatorul nu are o capacitate foarte mare, producem în jur de 4 tone de mezeluri pe zi, nu suntem în topul jucătorilor naționali, suntem mai mult regionali și de aceea putem produce mezeluri tradiționale. Producem 35 de sortimente de produse tradiționale, șunci, tobe, cârnați, slănină, pateuri. Avem însă și o gamă de preparate care nu sunt tradiționale, în jur de 25-30 de produse. La unele produse tradiționale, la cele maturate, cum sunt de exemplu șuncile crude uscate stau la maturare și patru luni de zile. Aceste produse crude uscate sunt cele mai selecte produse ale noastre, dar și cele mai scumpe. De asemenea, avem acum șunci care stau la maturare și de 2 ani de zile, dar acestea nu se prepară în cantități mari, nu se găsesc în magazinele noastre, ci se prepară doar pentru evenimente speciale”, a dezvăluit Zsolt Varga-Pal Petry.
Secretul longevității firmei Petry
În compania Petry, accentul se pune pe calitate și nu pe cantitate, acesta fiind de fapt și secretul succesului preparatelor în rândul consumatorilor.
”Menținerea calității în prepararea produselor este una dintre componentele succesului nostru. De asemenea, a contat foarte mult și dezvoltarea noastră continuă. Întotdeauna am încercat să implementăm idei noi chiar dacă producem produse tradiționale, în sensul că ne place să folosim idei noi la magazine, în ceea ce înseamnă prezentarea produselor, școlarizarea personalului, lucruri cu care să putem fi printre primii pe piața aceasta. Punem foarte mare preț pe calitate, pe materia primă pe care o folosim, de la cine luăm carnea, ce condimente folosim și cum preparăm aceste produse. Deci, cantitativ nu suntem printre primii producători, dar calitativ eu cred că suntem printre cei mai buni producători de mezeluri din România. Întotdeauna ne-am orientat spre această direcție, să avem produse de calitate, nu ieftine ci de calitate. Clienții noștri văd treaba aceasta și recunosc calitatea produselor noastre”, a spus Zsolt Varga-Pal Petry, unul dintre administratorii companiei.
Fermele românești de unde se achiziționează materia primă, alese pe sprânceană
Pentru a obține niște preparate tradiționale de calitate, este nevoie de o materie primă de calitate. Astfel, compania lucrează numai cu ferme românești, în care furajarea și igiena sunt pe primul loc.
”Anual, tăiem în jur de 30.000 de porci și cam 1500 de bovine. Materia primă noi o achiziționăm numai de la ferme din România, avem câteva ferme cu care colaborăm de foarte mulți ani, de 15-20 de ani, și din județul nostru, dar și din alte județe, Satu-Mare, Sibiu, Bihor, Neamț. Furajarea este foarte importantă, igiena, dar și condițiile în care sunt crescute animalele. Acestea sunt cele trei lucruri pe care noi le luăm în considerare atunci când începem o colaborare cu o fermă de animale. Dacă noi suntem mulțumiți de o fermă, atunci colaborăm pe termen lung. Atunci când există o colaborare bună, de lungă durată, și în perioadele mai grele te ajută colaboratorul. De exemplu, atunci când este lipsă de porc pe piață, noi și atunci primim materia primă de la furnizorii noștri, de la fermele cu care lucrăm pentru că noi luăm de la ei și în perioadele bune și în perioadele grele. Ne ajutăm reciproc, altfel nu se poate”, a concluzionat acesta.