Cum este promovat Salamul de Sibiu la nivel european
Salamul de Sibiu, produs promovat la nivel european! Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu a promovat celebrul produs din carne apreciat la nivel european, prin mai multe activități naționale și internaționale.
După includerea produsului Salam de Sibiu în lista produselor cu Indicație Geografică Protejată (IGP), în 2016, Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu – din care fac parte Agricola Bacău, Aldis Calarași, The Family Butchers România Feldioara Brașov, Salsi Sinaia, Scandia România și Recunoștinta ProdCom Filipeștii de Pădure, au promovat, timp de 3 ani cel mai popular și apreciat produs românesc din carne în cadrul programului de promovare cu semnatura ”Enjoy it s from Europe!”.
Potrivit informării, au fost 3 ani de proiecte, 5 participări la târguri internaționale, o participare la un târg național, 3 cine cu bloggerii în România, Italia și Spania.
La toate acestea se adaugă stabilirea, în premieră, a Zilei Naționale a Salamului de Sibiu IGP în data de 1 noiembrie, și derularea primei campanii de promovare și informare asupra unei scheme de calitate europene în România.
”Obiectivul prioritar al proiectului ”Enjoy it’s from Europe!” a fost creșterea notorietății și a recunoașterii calității de excepție a produsului nostru IGP – Salamul de Sibiu. Am cucerit mai multe tipuri de public prin secretele de producție ale Salamului de Sibiu, în termeni de siguranță a alimentului, aspecte nutriționale, autenticitate, respect pentru mediu și sustenabilitate. Dar, cu sigurantă, gustul, raportarea la tradiție și importanța lui pentru România au fost cele care au cucerit iremediabil publicul. Politica de promovare a Uniunii Europene ne-a oferit posibilitate de a ne implica în activități de promovare cu un nivel ridicat de expunere, fiind un proiect unic pentru România”, afirmă Carmen Gavrilescu, Președintele Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu.
În urma evaluării s-a constatat că politica de promovare a generat o valoare adăugată europeană specifică, generată în urma cooperării consolidate și a învățării reciproce între operatorii comerciali.
”Campania a fost un succes atât offline, cât și online. Am ajuns la peste 10.000 de followeri pe pagina de Facebook, sute de degustări in-store, zeci de degustări în restaurante, webinarii cu bloggeri, concursuri online, spoturi TV și campanii de promovare digitală. Ne-au făcut plăcere interacțiunile cu publicurile din Italia și Spania, unde am oferit broșuri, am publicat advertoriale dar și povești despre Salamul de Sibiu”, susține Carmen Gavrilescu, Președintele Asociației Producătorilor de Salam de Sibiu.
Salamul de Sibiu, renumit că o delicatesă locală, a devenit în 2016 primul produs românesc din carne recunoscut la nivelul Uniunii Europene ca aparținând marii familii de produse IGP.
Care este povestea Salamului de Sibiu?
Povestea Salamului de Sibiu a început acum mai bine de 100 de ani, iar istoria Salamului de Sibiu ne arată, prin dovezi certe, că producția celebrului sortiment a început concomitent în cel puțin două zone: Mediaș și arealul Văii Prahovei.
Atunci când popularitatea sa a crescut peste hotare, exportul se făcea prin Vama Sibiu, pentru că acesta era punctul de trecere spre teritoriul austro-ungar. Ștampila de export aplicată pe documente bifa ”Vama Sibiu”, iar ușor-ușor, numeroasele comenzi, venite din partea colaboratorilor externi, aveau mențiunea ”Salam din Vama Sibiu”. La scurt timp, produsul a devenit cunoscut publicului ca ”Salam de Sibiu”, producția acestuia datează încă din 1895. La începutul secolului XIX, mezelarii locali au adaptat rețeta și procesul de producere pe care le-au transmis din generație în generație.
Mai multe detalii despre produsul apreciat la nivel european puteți afla la numărul de telefon: 0234.577.600 sau la e-mailul: office@apss.ro