Afaceri mari și miciAutenticCe și cum cumpărămDe la alțiiSpecial

Care este secretul brandului LEONIDAS? Directorul Leonidas România ne-a spus povestea ciocolatei belgiene aduse în România de 15 ani

POVESTEA CIOCOLATEI BELGIENE LEONIDAS! De când a apărut brand-ul Leonidas pe piaţă şi de ce în prezent ciocolateria se bucură de un succes neegalat? SUPER-HRANA.RO a stat de vorbă cu directorul Leonidas România, Jolyon M’Bei, şi vă prezintă povestea faimoasei ciocolate belgiene.

Leonidas, pe piața internațională din 1913

Leonidas este un brand cu tradiţie care există din anul 1913, povestea Leonidas începând  cu cea a unui emigrant grec care la început a fost negustor de vin. Întreaga poveste, din păcate, a început printr-un dezastru, negustorul şi-a pierdut marfa într-un accident de maşină, şi a fost nevoit să o ia de la capăt. A plecat în America, dar a mers şi la concursurile organizate în Belgia, ţara ciocolatei. Pentru prima dată, acolo a câştigat  impreună cu delegaţia de patiserie pe care o avea, o medalie de bronz, iar a doua oară a câştigat atât medalia de aur cât şi inima unei femei din Bruxelles, ceea ce l-a făcut să ia decizia de a rămâne acolo şi de a continua o afacere cu ciocolata. Treptat, şi-a adus familia aproape şi a început practic ca o afacere de familie, în spatele afacerii fiind şi acum tot familia”, a mărturisit pentru SUPER-HRANA-RO fondatorul Leonidas în România, Jolyon M’Bei.

Leonidas, 15 ani în România

„Am început cu Leonidas în România în 2001, a fost ideea mamei mele, care, venită în vacanţă în ţară, a vrut să ofere ciocolată unei prietene, a  fost şi a cumpărat, iar la rândul ei, a primit ciocolată, atunci mama a rămas puţin dezamăgită de gust. De atunci a venit ideea de mă întoarce în România pentru a deschide o ciocolaterie.

La început nu a fost deloc uşor, am fost prima ciocolaterie deschisă în România. Prima idee a fiecărui consumator era că produsele sunt scumpe, asta pentru că magazinul arăta luxos, dar nu era adevărat. De-a lungul timpului am făcut şi greşeli, ne-au costat mulţi bani pentru că am investit foarte mult, afacerea a durat trei ani înainte să pornească bine. Din 2004 a început să meargă mai bine, în acea perioadă şi economia României era în creştere. Ţin minte că la început a fost o firmă de publicitate care a venit la noi şi a cumpărat produse pe care le-a împărţit clienţilor, pentru noi a fost o comandă care ne-a impresionat, în jur de 100 de kilograme. Iar de atunci aproape toată lumea a început să ştie despre brandul Leonidas”, continuă Jolyon M’bei.

De ce preferă românii Leonidas?

“În afară de puterea brandului, când vorbim despre Leonidas, vorbim şi despre calitate. Leonidas a încercat întotdeauna să ia cele mai bune ingrediente, de acolo de unde există cea mai bună calitate. Avem ciocolată cu cireaşa amară care este luată din Franţa, sau cacao care este luată de uleonidasndeva de la 300 de km de Ecuador.

Un alt aspect important este faptul că, atunci când am ajuns în România eram obligaţi să facem comandă săptamânal, iar după şase luni produsele nu se vindeau. Acum însă facem comenzi undeva la două săptămâni pe timpul veri şi trei săptămâni iarna. Pralina este practic o bomboană de ciocolată care înveleşte o cremă, iar noi în ciocolaterie avem amblaj standard care a fost brevedat de soţia unui mare ciocolatier.

Avem în jur de 100 de sortimente de ciocolată, cu banane, ciocolată albă cu interior de ananas, cu marţipan sau fistic. Şi pentru că trebuie să ţinem pasul cu tot ce este la modă, avem şi biscuiţi, nuga sau alviţă care este luată de undeva de la turci, batoane şi tablete de ciocolată, dar avem voie şi să vindem mai multe branduri de ciocolată.

Puneţi preţ pe imaginea consumatorului care intră în magazin?

Atunci când am început afacerea, aveam o discuţie continua cu clientul care intra în magazin, asta pentru că în primul rând trebuia să informăm, nu vreau să spun că făceam o lecţie cu ei, dar clientul trebuia să ştie unde se află şi ce produse de calitate are, chiar dacă nu cumpăra, trebuia să plece din magazin şi să poată povesti acasă despre noi. La fel procedăm şi acum, atunci când este cazul.

2016 înseamnă pentru Leonidas o piaţă matură sau mai este loc de creştere?

Categoric întotdeauna mai este loc de creştere. În România, este o piaţă unde consumatorul consumă în jur de un kilogram de ciocolată pe an, în schimb, piaţa din Belgia, sau alte ţări, se mănâncă în jur de opt kilograme pe an. Mai avem drum lung până ajungem şi în România la acest nivel.

Mai mult de atât, consumată în cantităţi rezonabile, ciocolata este extrem de sănătoasă. Putem vorbi despre ciocolata neagră care conţine oligoelemenţi, nutrienţi care sunt benefici pentru organism, eu sunt de părere că doctorul ar trebui să recomande o porţie zilnică de ciocolată neagră, bineînţeles în cantităţi rezonabile.  Produsele Leonidas sunt pentru toată lumea, femei, bărbaţi, copii şi bătrâni.

Unde găsim magazinele Leonidas?

Primul magazin cumpărat de noi, proprietatea noastră, îl avem în Bucureşti, pe strada Doamnei, la Universitate, unde avem şi o terasă. Avem magazin şi pe Ştefan cel Mare, Victoriei şi Dorobanţi, dar şi în ţară, în Constanţa, Craiova şi Iaşi.

Leonidas are un concept care se cheamă Leonidas Chocolate and Coffee care permite să îmbine partea de cafenea cu partea de ciocolaterie.leonidas-chocolate-general-assortment-1

Avem şi site-ul leonidas-online.ro, acolo unde avem o particularitate. Este o diferenţă între consumatorul român şi cel din afară. La noi, clientul când vine, vrea să vadă cu ochii lui ce i se pune în pachet, să alegă, iar din dorinţa de a respecta alegerile clientului, am creat şi în online această opţiune. Clientul îşi poate lua singur sortimentul pe care îl preferă, pralinele pe care le doreşte. Avem şi o aplicaţie disponibilă pe Android, va urma şi pe Iphone.

Text: Camelia Diaconu