-Afaceri mari și mici

Marius Bîcu a readus pe piață adevărata brânză de burduf

De profesie inginer IT, Marius Bîcu este un antreprenor de succes care conduce compania Unilact, cu afaceri de circa 4,5 milioane. A preluat, în urmă cu peste 15 ani, afacerea cu lactate începută în 1994 de tatăl său, în localitarea Unirea, județul Alba, și acum, în anul Centenarului Marii Uniri, a ajuns să producă 2 tone de brânzeturi pe zi și să exporte în 12 țări.

“Rolul de producător de mâncare în România și în Europa eu mi-l asum cu mare responsabilitate. Știu că din brânzeturile noastre mănâncă oameni din 12 țări și mănâncă copii din 12 țări, atunci am grijă ca brânzeturile pe care le facem să fie făcute astfel încât să le poată mânca și copiii mei. Simt o mare responsabilitate eu livrând direct produsul finit, nu semifabricate sau materii prime. Eu cred că în ultimii 10 ani calitatea mâncării în România s-a schimbat foarte mult în bine. Industria alimentară a crescut fantastic, de la aderarea la UE încoace. Calitatea materiilor prime, a laptelui în cazul nostru, este, cred, că de 100 de ori mai bună”, spune acesta.

Fabrica de lactate Unilact Transilvania procesează zilnic 15.000 de litri de lapte, materie primă pe care o transformă în circa 50-60 de tone de brânzeturi.

În 2017, Unilact Transilvania, producătorul brandului de lactate De La Ferma, a reușit performața de a avea vânzări mai mari la export decât pe piața internă. În prezent însă, Marius Bîcu se focusează pe vânzarea pe piața internă a noii game de produse premium De La Ferma, lansată în această toamnă:

“Avem pe piață în acest moment șapte articole de brânză de burduf, de diferite gramaje și diverse arome. Am reușit să facem o brânză de burduf doar din lapte de oaie, burduful nostru strașnic, și suntem foarte mândri că am reușit să punem pe piață acest produs care reprezintă brânza românească autentică, credem în ea și ne mândrim cu ea ca fiind brânză specific românească. Credem cu tărie însă că trebuie să fim foarte buni în România și atunci pe viitor o să ne concentrăm foarte mult pe vânzarea mărcii Premium și a gamei de brânză de burduf”.

Pe viitor, Marius Bîcu și-a fixat ca și obiectiv eficientizarea producției: “Tot ce ne dorim este să devenim mai eficienți… În contextul eficientizării eu cred că mai concret trebuie să ne specializăm. Majoritatea firmelor producătoare de mâncare, indiferent că sunt din industria cărnii sau din industria laptelui ar trebui să se specializeze, cred că specializarea duce la eficiență și nu cred că putem face de toate foarte bine și foarte eficient”.

Acesta este de părere că românii trebuie să renunțe la ideea de a realiza 50 de produse deodată:

„Ne dorim să devenim super specialiști la un produs și să devenim de asemenea foarte foarte eficienți. Eu cred că modelul acesta de business se poate aplica și la producătorul de mezeluri, și la producătorul de furaje și chiar și la producătorul de cereale. Nu cred că trebuie să producem 50 de articole neapărat, cred că putem produce 5 foarte bine și foarte eficient, cu aceleași utilaje sau poate chiar cu mai puține”.