Red Angus Steakhouse, la 10 ani de la înființare și 6 luni de pandemie: „Am supraviețuit pentru că ne-am adaptat contextului”
Cu o istorie de 10 ani în spate, deschis în 2010, în București, ca afacere de familie, restaurantul Red Angus Steakhouse, supraviețuiește perioadei nefericite pe care o traveresează tot domeniul ospitalității cu restricțiile impuse de legislație, cu limitări, dar și cu o gândire proactivă care a determinat, în schimb, adăugarea de noi servicii.
“De la declararea pandemiei și, implicit, de la instaurarea Stării de Urgență, veniturile Red Angus Steakhouse au scăzut dramatic, ajungând la 20-25%, comparativ cu aceeași perioadă din 2019”, a spus pentru FOOD-RETAIL.RO, Ionuț Ivan, co-proprietar Red Angus. Potrivit acestuia, scăderea a fost cauzată, evident, în primul rând, de închiderea la interior a localurilor. Apoi, vremea instabilă, ploile, canicula, absența turiștilor au făcut ca terasele să nu reprezinte o sursă de venit, ci, mai degrabă, o cheltuială suplimentară, într-o perioadă deja complicată, din punct de vedere financiar.
“Am investit bugete importante, din ceea ce acumulaserăm în primele 3 luni ale anului, în amenajarea spațiului exterior localului, pe care l-am făcut conform legislației. La scurt timp, însă, Primăria București a creat noi măsuri, impuse exclusiv localurilor din Centrul Istoric, ceea ce a însemnat realizarea de modificări, reducerea mai mult a spațiului și investiții noi. Această formă de inconsecvență ne afectează major activitatea de zi cu zi și ne confirmă faptul că nu putem concepe o strategie pentru afacerile noastre”, a precizat Ionuț Ivan.
Cum a supraviețuit în acest context afacerea Red Angus?
“Ne-am adaptat contextului și am gândit implicarea noastră mai mult decât din perspectiva încasărilor pe termen scurt. Astfel, au existat o serie de direcții spre care am mers”, ne-a explicat reprezentantul restaurantului.
Printre acestea s-au numărat: funcționarea cu resurse limitate, dar la același nivel de calitate cu care erau obișnuiții oaspeții restaurantului (garantează Ionuț Ivan) prioritizarea siguranței personalului, comunicarea transparentă cu acesta, dotarea cu dezinfectanți, măști, mănuși ș.a., lansarea sistemului de livrare www.redangusdelivery.ro, cu personal propriu, dezvoltarea unui abonament de mese zilnice pentru angajații clienților corporate, lansarea “Family Meals” – secțiunea de mâncare gătită, livrată în cantități mari, clienților din București.
Nu în ultimul rând, merită amintită și mobilizarea echipei Red Angus în lansarea campaniei umanitare „Împreună, împotriva COVID-19” cu strângerea de fonduri pentru cadrele medicaale din prima linie. Prin aceasta, alături de partenerii angrenați, au fost livrate circa 10.000 de meniuri într-o lună către personalul dintr-o serie de spitale.
Povestea Red Angus, pe scurt
Istorii afacerii de familie Red Angus începea în urmă cu 10 ani, cum spuneam, investiția inițială ridicându-se la 500.000 euro, într-o vreme în care conceptul de restaurant steakhouse nu era foarte cunoscut la noi. Totuși, ambiția lui Dragoș Panait, fondatorul restaurantului – care avea să devină un brand și cu alte servicii, a fost să le aducă clienților iubitori de carne, un loc cu steak-uri diversificate, de calitate, la fel cum se mănâncă în marile restaurante de acest tip din lume.
Prima variantă a restaurantului a fost rezultatul unei perioade de mai bine de un an de analize, planuri de fezabilitate, studierea modelelor operaționale eficiente, de succes. Dragoș Panait voia să creeze un restaurant consecvent, al cărui produs principal să fie carnea de vită. Prioritatea era ca restaurantul să fie bine standardizat, cu proceduri clare. De aceea, în prezent, localul are un manual operațional ce acoperă toate aspectele legate de brand, relația cu clientul, front-of-the-house, back-of-the-house etc. și care, implicit, permite replicarea sa și francizarea, în cele mai bune condiții.
În timp, a devenit unul dintre cele mai longevive și de calitate localuri din nișa sa, recunoscut pentru preparatele premium din carne de vită și evenimentele B2B de succes organizate pentru companii de top din România, implicarea în comunitate și colaborarea cu diferite ONG-uri.
În 2017, era inaugurată divizia de catering ce livra preparate pentru evenimente de anvergură, de până la 500 de persoane.
În 2018, era lansat Steak Me Home – food truck-ul cu preparate din carne de vită, prezent la evenimente faimoase de street food din București și din țară.
În 2020, a fost lansată platforma de livrări la domiciliu www.redangusdelivery.ro.