Ștefan Pădure, APAR: Sectorul alimentar din România s-a mutat pentru câteva zile la Paris
Ștefan Pădure, președintele Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc (APAR), se află zilele acestea la Târgul internațional SIAL Paris. Contactat de reporterii Super-hrana.ro, Ștefan Pădure s-a declarat foarte mulțumit de prestația țării noastre la acest eveniment de mare amploare și a dezvăluit că datorită prezenței numeroase a românilor, fie ei producători sau vizitatori, se poate spune că “sectorul alimentar din România s-a mutat pentru câteva zile la Paris”.
64 de producători reprezintă România la SIAL
“În acest an, la SIAL Paris sunt prezenți 64 de producători români, care au expus pe o suprafață de 850 mp, în 8 hale, reprezentând un record pentru țara noastră. Avem producători din sectorul de carne și a preparatelor din carne, panificație și patiserie, produse lactate, dulciuri, precum și produse Bio. Pe lângă producători, mai sunt și vizitatori români din domeniul agroalimentar”, a declarat președintele APAR, Ștefan Pădure.
Printre brandurile românești prezente la SIAL Paris se numără: Coco Rico, Agrisol, Senapan, Albrau, Râureni, Boromir, Kosarom, Pambac, De la Ferma, Doripesco, Agricola Bacău, Toneli, Moldovan, Accasa, Orlando, Scandia Sibiu, Ecofruct, Five Continent, Sam Mills, Negro sau Zimbria.
Potrivit președintelui APAR, participarea producătorilor români la SIAL Paris a fost sprijinită în totalitate de la bugetul de stat, de la realizarea standurilor și până la transportul monstrelor, prin Programul pentru Promovarea Exporturilor 2018, organizat de Ministerul Mediului de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat în colaborare cu Romalimenta si ProAgro (APAR).
Cu ocazia acestui eveniment desfășurat la Paris, s-a lansat și noul logo sectorial al României pentru sectorul agroalimentar – Romania, the green garden of Europe – , brand care va reuni toți producătorii din România, de la producători mari și până la producători mici.
“Lucrul cel mai important este să ai o prezență decentă ca și pavilion. De aici pleacă promovarea pentru că brandul național și cu logoul național cu componenta aceasta sectorială trebuie să susțină din punct de vedere calitativ prezența firmelor și brandurile individuale. Având în vedere că noi avem o imagine comparabilă sau poate chiar mai bună decât state cu ștate grele în zona exportului, deci ne comparăm foarte bine cu Spania, cu Franța, cu Belgia și suntem mult peste alte state, această imagine ne oferă posibilitatea de a ne putea valorifica produsele la un nivel superior”, a declarat Ștefan Pădure pentru Super-Hrana.ro.
Președintele APAR consideră că numărul de contracte de export încheiate de producătorii români la târg reprezintă o consecință a participării la eveniment, dar nu este cel mai important aspect.
“În primul rând, indicatorul de eficiență al acestui program este numărul de firme românești participante la târg, suprafața de expunere și componenta calitativă o reprezintă creșterea brandului național. Contractele de export reprezintă o consecință a participării firmelor. Companiile nu ar depune efortul de a ajunge aici fără să aibe și rezultate ca eficiența economică, în final. Participarea la un târg reprezintă un plus și pentru ceilalți producători din România prin această creștere a imaginii naționale, nu numai pentru participanți care au un contact direct, o implicare directă în activitățile de export.
Pentru cumpărători este foarte important să ai constanță și o afacere pleacă abia după mai mai multe participări la astfel de evenimente”, este de părere președintele APAR, Ștefan Pădure.
Târgul internațional SIAL, desfășurat la Paris, Franța, în perioada 21-25 octombrie reprezintă cel mai important eveniment mondial al sectorului agroalimentar din acest an.