Strategie nouă la Carrefour: Accentul se mută de la marele magazin la cel de proximitate
Carrefour România schimbă strategia! Cătălin Samora, director operațional al Carrefour România, a declarat săptămâna trecută la deschiderea celui mai nou magazin – Carrefour Corbeanca, că în următoarea perioadă se va pune accent pe dezvoltarea magazinelor de proximitate.
”Carrefour România derulează cu magazinul acesta (Carrefour Corbeanca, n.r.) operațiuni în 37 de hipermarketuri, mai avem supermarketuri, mai avem magazine de proximitate, și cu această ocazie aș dori să spun că proximitatea devine o zonă extrem de importantă asupra căreia Carrefour va face un focus extrem de important în anii ce urmează”, a declarat Cătălin Samora, director operațional al Carrefour România.
Primul pas spre atingerea acestui obiectiv a fost făcut luna trecută când retailerul francez a lansat noul concept de magazin de proximitate odată cu deschiderea Carrefour Express Globalworth: “Vă invit cu această ocazie să vizitați și magazinul pe care l-am deschis recent, respectiv în 12 noiembrie, în Globalworth, este cel mai modern concept de proximitate pe care Carrefour îl are astăzi în România, evident avem și un concept de discount”.
Directorul operațional al Carrefour România a trecut în revistă și celelalte puncte forte ale retailerului francez pe piața din România, susținând că la ora actuală Carrefour este un jucător complet.
“De ce Carrefour este cel mai complet jucător din piață? Pentru că îmbină extrem de natural partea de magazine fizice cu partea de online. În partea de online avem mai multe opțiuni, avem carrefour.ro, unde găsiți pentru București, Ilfov, Prahova o gamă largă de produse alimentare, o gamă extrem de largă de produse nealimentare și pe acestea le găsiți oriunde în România. Carrefour este prezent în aplicația Bringo, cu peste 50.000 de referințe în 24 de orașe, este o aplicație în care am intrat acum aproape 3 ani de zile, suntem prezenți în 24 de orașe, de care suntem foarte mândri, este un express last my delivery pentru că este o livrare în 90 de minute. În București și în alte 20 de orașe suntem prezenți cu aplicația Gurmandio, este o aplicație dedicată doar restaurantelor, Bringo este dedicată atât produselor food cât și celor non-food, Gurmandio este o aplicație dedicată în special mâncării gătite. Deci, putem spune cu certitudine că astăzi Carrefour este un jucător complet în piața internațională, dar în special în cea din România”, a spus Cătălin Samora.
De asemenea, acesta a vorbit și despre noul magazin care a fost deschis ieri în Corbeanca, pe care l-a catalogat ca fiind cel mai digitalizat și cel mai modern magazin din țara noastră. Echipat cu etichete electronice aproape la toate produsele și cu o aplicație inovativă – Carrefour Pay, clienții care calcă pragul acestui magazin pot scana produsele la raft şi şi apoi le pot plăti direct din aplicaţie, la casele de marcat.
“Ajungând la partea de digitalizare, astăzi Carrefour Corbeanca este magazinul cel mai digitalizat din țară în acest moment. Concret, magazinul este echipat aproape în întregime cu etichete electronice, este unul din aspectele pe care din respect față de clienți, față de noi înșine, am vrut să-l implementăm cât se poate de bine, respectiv găsiți etichete electronice aproape la toate produsele din magazin. Este un magazin echipat aproape în întregime cu ecrane digitale în care avem fie prețuri, fie publicitate, putem rula orice ne dorim pe aceste ecrane. Mai mult decât atât, în cazul în care o etichetă electronică nu merge, că se întâmplă ca tehnologia să mai dea rateuri, venim cu o aplicație extrem de inovativă pe care dacă nu o cunoașteți, mi-aș dori din suflet să o testați – se numește Carrefour Pay, este o aplicație prin care eu personal mă destresez atunci când fac cumpărăturile, la modul că sunt mai multe funcționalități, dar aș menționa doar două pe care le consider extrem de utile astăzi în retailul modern, respectiv toată partea de cataloage, de promoții, nu mai are rost să le așteptați în poștă, să nu mai știm ce să facem cu cataloagele respective, le găsiți acolo și le puteți răsfoi într-un format digital. Evident, că puteți da click pe anumite produse prezente în online și sunteți direct duși în carrefour.ro pentru a le putea comanda și online, ceea ce e o chestie simplă și ne ușurează foarte mult viața. Și mai are o funcționalitate extrem de interesantă, aceea prin care, pe lângă verificarea prețului, în situația în care nu știm exact dacă acela este prețul, putem să adăugăm produse în coș, practic tot coșul pe care vi-l construiți în momentul în care mergeți la cumpărături, adăugați fiecare produs, practic oricum faceți mișcarea de a pune produs în coș, deci le putem aduga în coș, înainte de casă se apasă un singur buton care generează un singur cod de bare, le scanează o singură dată, deci nu mai punem o dată pe bandă toate produsele, se achită produsele și cam acesta este procesul de cumpărături. Deci, atunci când vorbim de digitalizare, astăzi Carrefour Corbeanca pe lângă experiența magazinului în sine, care este cel mai digitalizat și cel mai modern magazin din România, beneficiați tot timpul și de această experiență online, care vă duce din magazinul fizic înspre un magazin virtual”, a declarat Cătălin Samora, director operațional al Carrefour România.
Carrefour este unul dintre cei mai importanți jucători prezenți pe piața locală de retail. Compania a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 10,56 miliarde de lei, în creștere cu 10% față de anul precedent și un profit de 226 de milioane de lei, marcând un plus de 80% față de 2017.